یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می کند

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، شرکت داروسازی چندملیتی Pfizer ، دارویی برای درمان ویروس کرونا شناسایی کرده است. به گفته مایکل دولستن مدیر ارشد بخش علمی این شرکت، آزمایش های پیش بالینی این داروی بالقوه تا به امروز نتایج موفقی داشته است. این دارو با گسترش ویروس در بدن انسان مقابله می کند.

یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می کند

Pfizer ابتدا تصمیم داشت آزمایش های بالینی این دارو را در پایان 2020 انجام دهد. اما اکنون امیدوار است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (آگوست یا سپتامبر)این آزمایش را شروع کند. به عبارت دیگر آزمایش های بالینی داروی مذکور تا چند ماه دیگر شروع می شوند.

همچنین این شرکت نیویورکی اعلام کرده مشغول جمع آوری اطلاعات جدید درباره یک آنتی بیوتیک قدیمی به نام آزیترومایسین است تا به تحقیقات پژوهشگران برای بررسی یک درمان بالقوه کووید19 کمک کند.

در کنار آن محققان Pfizer مشغول انجام مطالعاتی روی قرصXeljanz به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران بستری شده در بیمارستان هستند. این قرص برای درمان آرتروز تجویز می شود.

همچنین این شرکت در تحقیقی جداگانه، با همکاری شرکت آلمانی BioNTcech مشغول توسعه یک واکسن برای کووید 19 است. دو شرکت ماه گذشته همکاری خود را اعلام کرده اند و تا پایان آوریل واکسن تولیدی را روی انسان آزمایش می کنند.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2621

به "یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید