پلتفرم جدید پژو سیتروئن برای توسعه خودروهای سبز

به گزارش اکسپرس بلاگ، می توان گفت که تقریبا تمامی خودروسازان اروپایی در حال تلاش برای توسعه محصولات الکتریکی خود هستند و گروه پژو سیتروئن نیز یکی از بزرگترین خودروسازان اروپایی است.

پلتفرم جدید پژو سیتروئن برای توسعه خودروهای سبز

این شرکت به تازگی از پلتفرمی چندجانبه برای توسعه خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی رونمایی کرده است. این پلتفرم مناسب توسعه خودروهای سبز در دو سگمنت D و C از خودروها خواهد بود.

در حال حاضر پژو سیتروئن خودروهای خود را بر اساس دو پلتفرم به نام های CMP و EMP2 توسعه می دهد. پلتفرم CMP ویژه توسعه ساخت وسایل نقلیه کوچک با هر نوع قوای فنی است و EMP2 برای ساخت خودروهای بزرگتر با پیشرانه احتراق داخلی یا پلاگین هیبریدی طراحی شده است.

ویژگی های پلتفرم جدید پژو سیتروئن

طی پنج سال آینده، گروه پژو سیتروئن عمده فعالیت خود را بر اساس پلتفرم جدید eVMP متمرکز خواهد کرد. این پلتفرم مناسب برای توسعه سدان ها و شاسی بلندها در دو کلاس C و D خواهد بود.

پیش بینی می شود نخستین محصول پژو سیتروئن بر اساس پلتفرم eVMP، یک شاسی بلند اسپرت ترکیبی باشد که پیش نمایش آن در سال 2023 به نمایش درخواهد آمد.

خودروهای الکتریکی ساخته شده بر اساس این پلتفرم، دامنه بردی در محدوده 400 الی 640 کیلومتر خواهند داشت و پکیج های باتری آن ها نیز بین 60 الی 100 کیلووات ساعت ظرفیت خواهد داشت.

نکته جالب در خصوص پکیج های باتری این خودروها، جاسازی آن ها درون چرخ ها است. علاوه برآن این پلتفرم از ساختار و قوای فنی هیبریدی نیز پشتیبانی می کند، بنابراین پژو قادر است تا با استفاده از زیرساخت های جدید بر تنوع محصولات خویش بیفزاید.

راهکارهای پژوسیتروئن برای کاهش هزینه ها همگام با مدرن سازی

پلتفرم ماژولار eVMP زیرساختی کاملا جدید نیست و در حقیقت نسخه ارتقا یافته ای از پلتفرم EMP2 پژو سیتروئن است که در حال حاضر مورد استفاده می باشد.

از سوی دیگر هزینه های تولید خودرو بر اساس پلتفرم جدید بسیار اندک خواهد بود، چرا که شرکت های زیرمجموعه گروه PSA می توانند بدون آن که در خط تولید خود تغییرات خاصی به وجود آورند، پلتفرم جدید را جایگزین پلتفرم قبلی کنند.

رئیس تحقیق و توسعه PSA ، نیکلاس مورل در این مورد می گوید: پلتفرم جدید می تواند انتظارات مشتریان ما مبنی بر ساخت خودروهایی پاک تر و مدرن تر را پاسخ دهد. از سوی دیگر محصولاتی که بر اساس این پلتفرم ساخته می شوند، از سطح ایمنی بالاتری برخوردار خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که آیا پلتفرم جدید گروه PSA در اتحاد این شرکت با فیات کرایسلر استفاده خواهد شد یا خیر. این دو غول خودروسازی چندی پیش از برند مشترک خود به نام استلانتیس رونمایی کردند.

منبع: AUTOCAR

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7011

به "پلتفرم جدید پژو سیتروئن برای توسعه خودروهای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلتفرم جدید پژو سیتروئن برای توسعه خودروهای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید