موزه ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، موزه ها پلی میان گذشته، حال و آینده هستند بنابراین می توان زندگی گذشتگان را در آینه موزه ها دید و با آگاهی از تجربیات، فرهنگ و آداب و رسوم آنها، زندگی بهتری را تجربه کرد.

موزه ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد

موزه کوای برانلی که در نزدیکی برج ایفل و پل آلما (یکی از پل های تاریخی پاریس) نهاده شده است، با به نمایش گذاشتن 450 هزار شیء، آثار هنری و فرهنگی مردمان بومی آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا را در معرض دید عموم قرار می دهد.

پروژه تأسیس این موزه در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک تمام شد. در آن موقع شماری از روشنفکران و دانشمندان فرانسوی از جمله آندره مالرو، آندره برتون و کلود لوی اشتراوس خواهان تأسیس موزه ای واحد و مهم برای نمایش هنر ها و فرهنگ های بومی در پاریس بودند. پیشنهاد تأسیس این موزه در قالب متنی با عنوان شاهکار های تمام دنیا آزاد و برابر متولد می شونددر یک روزنامه منتشر شد و در مرکز توجه ژاک شیراک نهاده شد.

ژاک شیراک نیز همچون سایر رؤسای جمهور فرانسه می خواست موزه ای را به عنوان یک بنای تاریخی در زمان خود تأسیس کند بنابراین با درخواست روشنفکران و دانشمندان فرانسوی مبنی بر تأسیس موزه هنر ها و فرهنگ های بومی موافقت کرد. او تصمیم گرفت 2 موزه فرهنگ دارایی های خارج از کشور فرانسه و مجموعه آزمایشگاه مردم شناسی را با هم ترکیب نموده و موزه جدیدی را تأسیس کند. این موزه به نمایش آثار جمع آوری شده توسط کاشفان فرانسوی و مردم شناسان از سراسر دنیا اختصاص داده شد.

باشگاه خبرنگاران

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5864

به "موزه ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای که به درخواست روشنفکران و دانشمندان تأسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید