طرز تهیه گرانولای سالم خانگی

به گزارش انجمن پشتیبانی اندروید، گرانولا یک خوارکی بسیار مغذی و پرکالری است که از ترکیب غلات، مغزهای خوراکی، عسل و میوه های خشک تهیه می شود. ترکیب این خوراکی با شیر یا ماست می تواند یک صبحانه یا میان وعده سالم و پر انرژی باشد. گرانولا را می توانید به صورت آماده بخرید، ولی چه بهتر که آن را خودتان در خانه تهیه کنید. اگر موافق هستید، با خبرنگاران مگ و طرز تهیه گرانولای خانگی همراه باشید.

طرز تهیه گرانولای سالم خانگی

گرانولا در قرن 19 میلادی توسط دکتر جیمز کالب جکسون (James Caleb Jackson) در آمریکا ابداع شد. او اولین صبحانه آماده تجاری بر پایه غلات کامل را ابداع کرد. ده ها سال بعد، در دهه 60 میلادی این خوراکی با اضافه شدن میوه و مغز آجیل دوباره معروف شد.

ارزش غذایی گرانولا به دلیل مواد اولیه مغذی آن بسیار بالاست. علاوه بر این، گرانولا بسیار سیر کننده است و سریع آماده می شود. گرانولای آماده قیمت نسبتا بالایی دارد، اما شما می توانید با دستورالعمل ساده ای که به شما یاد می دهیم، گرانولای محبوب خود را در خانه درست کنید.

اگر طرز تهیه گرانولا برایتان مفید بود حتما به آرشیو مطالب آشپزی تصویری ما سر بزنید تا طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و متنوع دیگری مثل پنکیک و کرپ فرانسوی را هم یاد بگیرید.

مواد لازم (برای 500 گرم)

  • پرک جو دو سر: 2.5 پیمانه
  • گردوی نیم کوب: 0.5 پیمانه
  • بادام نیم کوب: 0.5 پیمانه
  • پسته نیم کوب: 0.5 پیمانه
  • تخم کدو: 0.5 پیمانه
  • کشمش: 4 قاشق غذاخوری
  • نارگیل خشک: 4 قاشق غذاخوری
  • دارچین: 1 قاشق غذاخوری
  • عسل: دو سوم پیمانه
  • روغن: یک سوم پیمانه

طرز تهیه گرانولا

1.

برای شروع عسل را روی بخار کتری کمی گرم کنید تا روان شود. سپس روغن و دارچین را به آن اضافه و با هم ترکیب کنید.

2.

بعد از اینکه ترکیب عسل، روغن و دارچین تبدیل به مایه ای یکدست شد، پرک جو دوسر را با آن مخلوط کنید.

3.

بعد از اینکه جو دوسر خوب با مایه عسلی مخلوط شد، مغزها شامل گردو، پسته، بادام و تخم کدو را اضافه کنید. انتخاب مغزها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ می توانید از فندق، بادام زمینی، تخم آفتابگردان یا هر مغز دیگری هم استفاده کنید.

در این مرحله شیرینی گرانولا را بچشید و نسبت به ذائقه خود آن را تنظیم کنید.

4.

کف سینی فر یا قالب مورد نظر خود را یک لایه کاغذ روغنی قرار دهید و مواد گرانو را به ضخامت تقریبا 2 سانتی متر در آن بریزید. مواد را در تمام قالب به صورت یکنواخت پخش کنید. قالب را به مدت 30 الی 60 دقیقه (با توجه به کیفیت حرارت فر)، در طبقه وسط با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

5.

در زمان پخت 3 الی 4 بار قالب را از فر خارح و با استفاده از یک کاردک گرانولا را زیرورو کنید تا همه جای آن به صورت یکنواخت برشته شود.

دقت کنید که بهتر است برای پخت گرانولا از قالب نازک استفاده نکنید تا گرانولا آهسته بپزد و طعم آن لذیذتر شود.

6.

وقتی قالب را از فر خارج کردید، تا گرانولا داغ و نرم است آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. گرانولا پس از خنک شدن سفت و ترد می شود و به دلیل عسلی که دارد به کاغذ روغنی می چسبد.

بعد از اینکه گرانولا خنک شد، کشمش و نارگیل خشک را به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید از توت خشک، کرنبری، خرمای خشک خرد شده یا هر نوع میوه خشک دیگری هم استفاده کنید.

7.

گرانولا را در یک ظرف دردار بریزید تا کیفیت آن برای مدت طولانی تری حفظ شود.

8.

گرانولا را می توانید با ماست یا شیر در کنار میوه های تازه مثل موز و انبه سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید. علاوه بر این، گرانولا به صورت خشک یک غذای کم حجم و مغذی و برای کوهنوردی و طبیعت گردی بسیار مناسب است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه گرانولای سالم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گرانولای سالم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید