دو جنگنده روسی یک بمب افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند

به گزارش اکسپرس بلاگ، جنگنده های روسی دیروز یک فروند بمب افکن ب-52 آمریکا را بر فراز دریای سیاه، شناسایی و رهگیری کردند.

دو جنگنده روسی یک بمب افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای بیان کرد که دو جنگنده سوخو 27 روسیه دیروز، آدینه یک فروند بمب افکن ب-52 آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده که دو جنگنده روسی ضمن رعایت فاصله امن، برای شناسایی هدف هوایی (بمب افکن آمریکایی ب-52) به آن نزدیک شدند.

روز آدینه نیز جنگنده روسی سوخو 27 پس از قرار دریافت در یک فاصله امن با هواپیمای آمریکا از نوع RC-135، این هواپیمای جاسوسی را مجبور کرد تا دریای سیاه را ترک کند.

این نخستین بار نیست که جنگنده های روسی طی هفته گذشته مجبور به رهگیری هواپیماهای آمریکایی و فراری دادن بمب افکن ها و جنگنده های ایالات متحده در دریای سیاه می شوند.

وزارت دفاع روسیه در مرداد ماه گذشته نیز در بیانیه ای بیان کرد که جنگنده سوخو 27، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بود، رهگیری کرد.

وزارتخانه مزبور افزود، جنگنده سوخو 27 در تاریخ 31 جولای هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری نموده و آن را از مرزهای روسیه دور کرد.این رویداد در حریم هوایی بین المللی و بر فراز آب های دریای سیاه صورت گرفت.

در تاریخ 15 جولای (25 تیر ماه) یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی RQ-4A Global Hawk نیروی هوایی ایالات متحده ساعت های زیادی (به مدت نه ساعت) در نزدیکی حریم هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه، قفقاز (در نزدیکی مرزهای آبخازیا، اوستیای جنوبی، ارمنستان و آذربایجان و همچنین مرزهای روسیه با منطقه دونباس در خاک اوکراین، پرواز نموده بود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7441

به "دو جنگنده روسی یک بمب افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جنگنده روسی یک بمب افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید