خبرنگاران 79 هزار و 877 نفر از اصناف استان قزوین غربالگری شدند

به گزارش اکسپرس بلاگ، قزوین - خبرنگاران - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: 79 هزار و 877 نفر در طرح غربالگری اصناف دارای مجوز فعالیت از ستاد مبارزه با کرونا مورد پایش و آنالیز قرار گرفته و افراد مشکوک به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

خبرنگاران 79 هزار و 877 نفر از اصناف استان قزوین غربالگری شدند

حسن آصفی روز سه شنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: جمعیت هلال احمر استان برای مبارزه با کرونا اقدامات بسیار وسیع و گسترده ای ارائه داده و در بخش های مختلف از جمله ارائه آیین نامه های آموزشی و حساس کردن شهروندان برای مراقبت بیشتر، فراوری ماسک و ملزومات بهداشتی توسط اعضای داوطلب هلال احمر، ضد عفونی و گند زدایی منازل و معابر و همچنین توزیع اقلام بهداشتی، نقش بسیار موثری ایفا نموده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در حوزه مقابله با کرونا گفت: براساس مصوبه شورای تأمین استان در 32 پست شهری و بین شهری با مشارکت جمعیت هلال احمر، پلیس راه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت، 190 هزار و 441 شهروند خدمات لازم را در ورودی و خروجی استان دریافت کردند و 94 هزار و 360 دستگاه خودرو غربالگری شد.

آصفی گفت: کارکنان، اعضای داوطلب و نجاتگران این جمعیت از شروع طرح پایش سلامت در استان بیش از سه هزار و 293 نفر روز را در کنار کادر درمان حضور یافته و برای مقابله با کرونا کوشش کردند.

وی توضیح داد: ایجاد نقاهتگاه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قزوین و تاکستان و دادن مشاوره به مردم درباره علایم بیماری کرونا به وسیله تلفن 112 از دیگر خدمات این جمعیت در این مدت بود.

این مسوول عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان از ابتدای بحران ویروس کرونا با توجه به نقش حمایتی و ارتباط خود با افراد خیر توانست خدمات بسیار خوبی را از جمله توزیع بسته های غذایی و اقلام بهداشتی ضد کرونایی در مناطق محروم استان اجرایی کند.

آصفی یاد آور شد: به جهت اهمیت تأمین دارو و اقلام درمانی بیماران و همچنین توزیع اقلام بهداشتی در این ایام، داروخانه هلال احمر استان ضمن توزیع انواع محلول ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک، در ایام نوروز 99 با حداکثر توان و بدون تعطیلی فعالیت خود را ادامه داد تا بیماران و شهروندان با مسئله ای روبرو نباشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدواریم با مساعدت مردم و رعایت هر چه بیشتر توصیه های بهداشتی بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا را در استان و کشور قطع کنیم.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2526

به "خبرنگاران 79 هزار و 877 نفر از اصناف استان قزوین غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 79 هزار و 877 نفر از اصناف استان قزوین غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید