خبرنگاران کشف حدود 110 هزار ماسک از متخلفان در آذربایجان غربی

به گزارش اکسپرس بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی بازرسی های 35 روز گذشته در استان، 110 هزار عدد انواع مختلف ماسک در شهرستان های مختلف کشف و بخش قابل توجهی از آن به مدار عرضه و استفاده وارد شده است.

خبرنگاران کشف حدود 110 هزار ماسک از متخلفان در آذربایجان غربی

جلال غفارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این تعداد بیش از 89 هزار عدد ماسک ساده و حدود 21 هزار عدد نیز ماسک فیلتردار موسوم به N95 بود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی کارشناسی در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، نزدیک به 96 هزار عدد شامل حدود 16 هزار و 700 عدد ماسک فیلتردار و بیش از 79 هزار عدد ماسک ساده قابل استفاده تشخیص داده شد.

وی بیان نمود: از این تعداد نیز 9 هزار و 400 عدد ماسک فیلتردار N95 و حدود 48 هزار عدد ماسک ساده جهت ارائه خدمات به شهروندان به مراکز آموزشی درمانی در کل استان و فوریت های پزشکی و معاونت بهداشتی آذربایجان غربی اهدا شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بخشی از این اقلام کشف شده نیز به همراه محلول های ضدعفونی کننده در اختیار مراکز تحت حمایت و نظارت بهزیستی شامل مراکز نگهداری سالمندان و شیرخوارگاه ها قرار گرفت.

غفارزاده گفت: در حال حاضر نیز بیش از 38 هزار عدد ماسک شامل هفت هزار و 300 عدد ماسک فیلتردار و افزون بر 31 هزار عدد ماسک سه لایه به انبار معاونت درمان دانشگاه تحویل داده شده که در روزهای آینده بین مراکز درمانی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگاران، معضل ماسک در پی شیوع بیماری کرونا به معضلی جهانی تبدیل شده و در حال حاضر بسیاری از کشورهای درگیر با بیماری کرونا با معضل ماسک و حتی دستکش و محلول های ضدعفونی، دست و پنجه نرم می کنند.

در حال حاضر مسئله ای از نظر محلول های ضدعفونی و دستکش در آذربایجان غربی وجود ندارد و طبق گفته مسوولان، معضل ماسک نیز با اولویت مراکز درمانی حل می شود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2105

به "خبرنگاران کشف حدود 110 هزار ماسک از متخلفان در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف حدود 110 هزار ماسک از متخلفان در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید