خبرنگاران تمامی اقامتگاه های گردشگری مازندران تعطیل است

به گزارش اکسپرس بلاگ، ساری - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه تمامی اقامتگاه های گردشگردی در حال حاضر تعطیل است ، گفت: بهتر است مسافران به خانه های خود بازگردند.

خبرنگاران تمامی اقامتگاه های گردشگری مازندران تعطیل است

سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: اکنون در سومین هفته تعطیلی مجموعه های گردشگری مازندران در پی شیوع ویروس کووید - 19 یا کرونا به سر می بریم و هیچ واحد اقامتی و پذیرایی اکنون پذیرش ندارد.

وی با بیان اینکه مسافرات به استان مازندران اکنون اقدامی بی فایده است ، گفت: مازندران در شرایط فعلی امکان میزبانی از گردشگران و مسافران را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مردم با مسافرت خود در تشنج عمومی ایجاد ننمایند ، گفت: بهتر است مردم مسافرت های خود را به زمان دیگر موکول نمایند و تا عادی شدن شرایط در خانه های خود بمانند.

فرزانه بر تعطیل بودن تمامی مراکز کردشگری تا سرانجام سال تاکید نمود و با اشاره به نظارت و ساماندهی خانه مسافر ، اضافه کرد با همراهی نهادهای انتظامی، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی، تبلیغات و تابلو های خانه های استیجاری در سطح شهر و جاده های بین راهی جمع آوری شده است.

واحدهای متخلف پلمپ می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی همچنین به برخورد با متخلفان اشاره نمود و تاکید نمود: واحدهایی که از ممنوعیت پذیرش مسافر تخطی نمایند ، با پلمپ و لغو پروانه فعالیت روبرو خواهند شد.

وی اضافه کرد: برخورد با متخلفین جدی و بدون هیچ چشم پوشی صورت خواهد گرفت و هشداری نیز در کار نخواهد بود.

فرزانه همچنین به همکاری مجموعه های گردشگری استان اشاره نمود و گفت: با همراهی خوب سرمایه گذاران و بهره برداران تاسیسات گردشگری و براساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی این تعطیلی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از مردم خاست تا در شناسایی واحد های پذیرایی متخلف ب یگان های حفاظت همکاری نمایند و گفت: مردم می توانند از هر کجای مازندران به وسیله شماره تلفن 33391007 با پیش شماره 011 به صورت شبانه روزی هرگونه اقامت در واحدهای پذیرایی را گزارش نمایند

بنابر گزارش اداره کل میراث فرهنگی مازندران تا به امروز بیش از پنج هزار بازرسی از واحدهای گردشگری و پذیرایی استان انجام شد و این بازرسی ها تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 مجموعه گردشگری تفریحی ، اقامتی و پذیرایی در سراسر استان وجود دارد و حجم سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران به بیش از 20 هزار میلیارد تومان می رسد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1268

به "خبرنگاران تمامی اقامتگاه های گردشگری مازندران تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمامی اقامتگاه های گردشگری مازندران تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید