حجم آب دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرهاد سرخوش، با اشاره به آخرین شرایط نگین آبی آذربایجان گفت: حجم آب موجود دریاچه ارومیه هم اکنون سه میلیارد و 41 میلیون مترمکعب بوده در حالی که سال گذشته در همین زمان سه میلیارد و 49 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آب دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه حجم آبی دریاچه نسبت به دیروز نیز کاهش یافته است توضیح داد: در شهریورماه حجم دریاچه ارومیه به کمترین حد خود می رسد.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و 821 کیلومترمربع بیان نمود و گفت: وسعت و پهنه دریاچه ارومیه در مشابه سال گذشته دو هزار و 842 کیلومترمربع بوده و بنابراین کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1271.29 است بیان نمود: در سال 98 و در همین موقع، تراز دریاچه بالاتر بوده یعنی تراز 1271.32 را تجربه نموده است.

سرخوش در ادامه گفت: اخیرا مدیردفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز از پروژه های بخش کشاورزی ستاد احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.

وی بیان نمود: همچنین اخیرا نشست تیم های اجرایی توسعه منطقه ای دشت حسنلو در چارچوب برنامه های مالی، اجتماعی، فرهنگی طرح احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان ستاد احیای دریاچه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه انجام شد.

تسنیم

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7905

به "حجم آب دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم آب دریاچه ارومیه دوباره کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید