برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان

به گزارش اکسپرس بلاگ، حسین رحمانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در دوره نویسندگی خلاق، تلفیقی از مهارت های تفکر خلاق، روش های انگیزشی و عناصر داستان آموزش داده می گردد.

برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان

وی با اشاره به اینکه ملموس کردن اندیشه های خلاق، نقشه های ذهنی، قدرت نوشتن ذهنیات از جمله موضوعات مورد تأکید در این کارگاه است، اضافه نمود: شکل دادن عادت نوشتن، انگیزش با استفاده از قدرت دوستان و رابطه ها، پیدا کردن ایده اولیه، خلق شخصیت داستانی، پیرنگ یا پلات، روایت و زاویه دید، و زبان داستان نیز مباحثی است که در این کارگاه ها آموزش داده می گردد.

رحمانی زاده با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با همکاری حوزه هنری و همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار می گردد، گفت: این کارگاه به میزبانی کتابخانه امام حسین (ع) و با تدریس حدیث محمدی به صورت هفتگی برگزار می گردد.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری مستمر این کارگاه ها برای استفاده علاقه مندان اضافه نمود: کارگاه های داستان نویسی می توانند روند رشد کسی را که استعداد نویسندگی را دارد سهل و سریع نمایند.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان بعلاوه از برگزاری کارگاه طراحی و دوخت چادر مدل دار اطلاع داد و گفت: این کارگاه با هدف توسعه کسب و کارهای خانگی در کتابخانه عمومی شهرستان ابهر برگزار گردید.

وی اضافه نمود: کارگاه یک روزه طراحی و دوخت چادر مدل دار با هدف توسعه ارائه خدمات به اقشار مردم، اشتغالزایی بانوان و حمایت از کسب و کارهای خانگی در کتابخانه عمومی وحدت برگزار گردید.

رحمانی زاده اضافه نمود: کتابخانه ها با شناسایی نیازمندی ها در زمینه کسب و کارهای محلی و توانایی های جامعه خدمت گیر و شناسایی سازمان های حامی و مرتبط با توسعه کسب و کار، سرمایه گذاران جویای نیروی کار می توانند با ارائه خدمات، منابع، فضا، آموزش و... به خلق ایده، ایجاد و راه اندازی و پایداری کسب و کار و در نتیجه توسعه جامعه یاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها فراتر از ثبت صرف کتاب باید به عنوان طراحی نماینده خدمت مطرح باشند و به یک پایگاه اجتماعی و عرفی تبدیل شوند، اضافه نمود: موضوع کسب و کار در نهاد کتابخانه ها نیازمند تبیین علمی و اجرایی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 28854

به "برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه نویسندگی خلاق در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید