برگزاری رزمایش دیگری از چین در دریای چین جنوبی

به گزارش اکسپرس بلاگ، همزمان با شدت یافتن تنش ها در دریای چین جنوبی، اداره امنیت دریایی چین بیان کرد که این کشور برای یک هفته در منطقه گوانگدونگ رزمایش نظامی برگزار خواهد نمود.

برگزاری رزمایش دیگری از چین در دریای چین جنوبی

تارنمای آسیا پاسیفیک نیوز با اعلام این مطلب اضافه نمود: این رزمایش نظامی امروز دوشنبه شروع خواهد شد و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

بر پایه این گزارش، نیروهای چین پیشتر با کشتی های نیروی دریایی آمریکا که به دلیل حرکت در اطراف جزایر تحت کنترل چین در دریای چین جنوبی به بهانه اجرای عملیات آزادی دریانوردی و همچنین نیروهای استرالیا و کشورهای دیگری که به دنبال به چالش کشیدن چین در خصوص تمامیت ارضی این منطقه راهبردی بوده اند، مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست نیز در این باره نوشت: در پی سفر تاریخی وزیر بهداشت آمریکا به تایوان که اوایل ماه جاری انجام شد، چین جت های جنگنده ای را در خط میانی تنگه تایوان مستقر کرد.

اخیرا مالزی ادعاهای گسترده دریایی پکن را در دریای چین جنوبی رد نموده و با نظر چین مبنی بر داشتن حقوق تاریخی بر سر آن آبها مخالف است. دولت مالزی همچنین اظهارات دولت چین در خصوص امکانات دریایی در دریای چین جنوبی را بر مبنای قانون بین المللی نمی داند.

آمریکا اخیرا با ادعاهایی علیه چین، دولت های همسایه را علیه پکن تحریک نموده است. ، ایرنا

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7238

به "برگزاری رزمایش دیگری از چین در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش دیگری از چین در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید