باتری یک میلیون مایلی تسلا قیمت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی یکسان می کند

به گزارش اکسپرس بلاگ، تسلا برداشت مردم از خودروهای الکتریکی را متحول کرده و همه را به این باور رسانده که چنین مدل هایی می توانند مثل همتایان بنزینی در استفاده های روزمره کاملا کاربردی باشند. با وجود این محصولات تسلا از لحاظ قیمت فاصله قابل توجهی با رقبای درون سوز دارند و امکان خرید آنها برای بخش قابل توجهی از مشتریان فراهم نیست.

باتری یک میلیون مایلی تسلا قیمت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی یکسان می کند

اما به نظر می رسد با معرفی یک باتری پیشرفته، شرایط بزودی تغییر پیدا خواهد کرد و ساخته های تسلا از حیث قیمت توانایی رقابت با انواع اتومبیل های بنزینی و دیزلی را خواهند داشت.

به گزارش رویترز، این باتری در حال توسعه بوده و هزینه پایین و عمر بالا دو مشخصه اصلی آن است. این باتری که با همکاری شرکت CATL توسعه می یابد، اواخر امسال یا اوایل سال آینده روی مدل 3 ساخت چین نصب خواهد شد و گفته می شود تا یک میلیون مایل (1.6 میلیون کیلومتر) دوام خواهد آورد.

طبق گزارش رویترز در آینده نسخه های ارتقا یافته از باتری پیشرفته تسلا با چگالی انرژی بالاتر، ظرفیت بیشتر و هزینه کمتر تولید خواهد شد. این نسخه ها در مدل های مختلف تسلا نصب شده و قرار است انرژی بخش محصولات خودروساز کالیفرنیایی در بازارهای دیگر از جمله آمریکای شمالی باشند.

در زمان فعلی اطلاعات کمی درباره باتری پیشرفته تسلا موجود است. برخی منابع می گویند ترکیب شیمیایی آن فاقد کبالت بوده یا دارای میزان کمی خواهد بود؛ همچنین به گفته این منابع باتری جدید تسلا از افزودنی ها، مواد و پوشش مخصوصی سود می برد تا عمر طولانی تری داشته باشد.

محدود کردن میزان استفاده یا حذف کامل کبالت از باتری اهمیت زیادی دارد، چرا که آن گران ترین فلز به کار برده شده در باتری خودروهای الکتریکی است. ناگفته پیداست که در این صورت باتری جدید تسلا به خاطر قیمت کمتر، کمک شایانی به کاهش قیمت تمام شده خودروهای برقی خواهد کرد.

چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت تسلا اواخر ماه میلادی کنونی، در همایش روز باتری (Battery Day) جزئیات باتری پیشرفته خود را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد. علاوه بر این پیش بینی می شود تسلا اطلاعات بیشتری را در رابطه با کارخانه های ترافکتوری منتشر کند. بد نیست بدانید ترافکتوری ها از درجه اتوماسیون بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار بزرگ تر از گیگافکتوری خواهند بود. این کارخانه ها به طور تخصصی در زمینه تولید باتری فعالیت خواهند کرد.

رویترز در گزارش خود افزوده تسلا فقط به دنبال توسعه باتری پیشرفته نیست و قصد دارد به یک شرکت تامین کننده انرژی نیز تبدیل شود. در حال حاضر بیش از یک میلیون دستگاه از خودروهای ساخت تسلا در جاده های جهان تردد می کنند.

این خودروها مقدار بسیار زیادی از الکتریسیته را در خود ذخیره کرده اند، به همین جهت در مواقع لازم می توانند انرژی خود را در اختیار شبکه توزیع برق گذاشته و تسلا را به یک شرکت تامین کننده انرژی تبدیل کنند.

منبع : دیجیاتو

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: آی تابناک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3847

به "باتری یک میلیون مایلی تسلا قیمت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی یکسان می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "باتری یک میلیون مایلی تسلا قیمت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی یکسان می کند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری یک میلیون مایلی تسلا قیمت خودروهای برقی را با مدل های بنزینی یکسان می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید