اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران ائتلاف سعودی جان باخت

به گزارش اکسپرس بلاگ، کمیته امور اسرای یمنی از جان باختن یکی از اسرای خود در زندان های مزدوران ائتلاف سعودی در استان تعز خبر داد و ائتلاف سعودی را مسئول حقوقی و اخلاقی این جنایت گفت.

اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران ائتلاف سعودی جان باخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته امور اسرای یمنی گفت که مختار علی الطریم الیوسفی اسیر یمنی بر اثر شکنجه توسط مزدوران ائتلاف سعودی در یکی از زندان های استان تعز جان باخت.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، کمیته امور اسرای یمنی گفت که مزدوران ائتلاف سعودی، الیوسفی را سه سال پیش بدون هیچ گناهی ربوده و در همه این مدت مورد شکنجه قرار می دادند.

در بیانیه کمیته اسرای یمنی آمده است: ما این جنایت پلید را محکوم می کنیم و ائتلاف متجاوز و مزدوران آن را مسئول حقوقی و اخلاقی در قبال این جنایت می دانیم.

در این بیانیه از فرستاده ویژه سازمان ملل خواسته شده است این جنایت و جنایات قبلی ائتلاف سعودی و مزدورانش را که نقض توافق سوئد مبنی بر حمایت از اسرا است، محکوم کند.

مسئولان جنبش انصارالله یمن و ائتلاف سعودی-اماراتی بر اساس توافق سوئد در دسامبر 2018 بر سر تبادل اسرا به توافق رسیدند که به موجب این توافقنامه، قرار بود همه بازداشت شدگان یمنی یا کشورهای عضو ائتلاف سعودی طی چند مرحله و طبق جدول زمانی آزاد می شوند اما عربستان سعودی در اجرای توافق کارشکنی می کند.

دولت نجات ملی یمن یازدهم فروردین ماه هم خبر داد که به دنبال نشستی یک هفته ای تحت نظارت سازمان ملل در اردن با دولت مستعفی درباره مبادله 1400 اسیر در راستای توافق سوئد به توافق رسیده، اما کارشکنی های ائتلاف مانع عملی شدن این توافق شده است.

.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6221

به "اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران ائتلاف سعودی جان باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسیر یمنی زیر شکنجه مزدوران ائتلاف سعودی جان باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید