ابراز تمایل 50 شرکت برای صادرات دارو به ایران به وسیله کانال سوئیس

به گزارش اکسپرس بلاگ، 50 شرکت از سوئیس تمایل خود را به مشارکت در پروژه کانال سوئیسی صادرات غذا و دارو به ایران را اعلام نموده اند.

ابراز تمایل 50 شرکت برای صادرات دارو به ایران به وسیله کانال سوئیس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از رویترز، یک کانال سوئیسی برای صادرات غذا و دارو به ایران که ناقض تحریم های آمریکا هم نیست به زودی راه اندازی می گردد و چندین شرکت سوئیسی علاقمند به شرکت در این کانال هستند.

هدف از راه اندازی کانال تجارت بشردوستانه سوئیس اطمینان از این مسئله است که صادرکنندگان مستقر در سوئیس و شرکت های تجاری در بخش های غذا و دارو کانالی مطمئن به وسیله بانک سوئیس برای تضمین پرداخت های خود در صادرات به ایران داشته باشند.

از زمان بیرون رفتن دونالد ترامپ از قرارداد برجام و وضع دوباره تحریم ها علیه ایران در 2018، صحبت از راه اندازی این کانال بوده است.

این کانال در ماه گذشته پس از یک معامله آزمایشی در ژانویه راه اندازی شد. بانک سوئیسی بی سی پی و داروسازی نوآرتیس در این معامله مشارکت داشتند و طی آن 2.3 میلیون یورو(2.6 میلیون دلار) داروهای سرطان و پیوند اعضا به ایران صادر شد.

ماری گابریل اینیچن فلیپچ، مدیر دبیرخانه دولتی سوئیس در امور اقتصادی که ناظر بر این برنامه است گفت: 50 شرکت دیگر در حال حاضر تمایل خود را اعلام نموده اند و به نظر می رسد تعداد آنها بیشتر گردد

وی نام هیچ کدام از این شرکت ها را ذکر نکرد.

غذا، دارو و سایر کالاهای بشردوستانه از تحریم های آمریکا معاف شده اند ولی هدف قرار دریافت تمام معاملات اقتصادی با ایران بسیاری از بانک های خارجی را از معامله با این کشور ترسانده است، حتی در خصوص معاملات بشردوستانه.

در این پروژه سوئیسی، صادرکنندگان و بانکها اطلاعات در خصوص فعالیت های تجاری و شرکای خود در ایران را به دولت می دهند. این اطلاعات در برن تایید و در اختیار خزانه داری آمریکا قرار می گیرند و بعد مجوز انجام بعضی از این معاملات که ناقض تحریم ها نیستند صادر می گردد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1247

به "ابراز تمایل 50 شرکت برای صادرات دارو به ایران به وسیله کانال سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل 50 شرکت برای صادرات دارو به ایران به وسیله کانال سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید