آمریکا: اوضاع لبنان را از نزدیک دنبال می کنیم

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، ایالات متحده آمریکا به تحولات اخیر لبنان واکنش نشان داد.

آمریکا: اوضاع لبنان را از نزدیک دنبال می کنیم

بر اساس این گزارش، کایلی مک اینانی سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که واشنگتن از نزدیک اوضاع لبنان را دنبال می نماید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره استعفای نخست وزیر لبنان گفت: رئیس جمهور در جریان این موضوع قرار گرفته است، اما این امر تازه رخ داده و اطلاعات جدیدی ندارم که به آن اضافه کنم، غیر از اینکه قلب های ما با کسانی است که جانشان را از دست دادند.

لازم به ذکر است که نخست وزیر لبنان روز دوشنبه در سخنانی استعفای کابینه خود را خاطرنشان کرد.

حسان دیاب گفت: فاجعه ای که لبنانی ها را هدف قرار داد در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می نماید. فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است اما معین شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و معین شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

وی اضافه کرد: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می رفت که آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری نمایند. بعضی جز به پیروزی های سیاسی نمی اندیشند. آنان باید از خود خجالت می کشیدند زیرا فساد آنها فاجعه را رقم زد. آنها مشکل اصلی ملت لبنان هستند.

دیاب گفت: آنان کوشش کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی ها قلمداد نمایند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آنها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی قرار گرفته است که طبقه ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می نمایند.

نخست وزیر لبنان بیان نمود: وقایع را تحریف کردند و حقایق را نادیده گرفتند زیرا آنها می دانند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه. طبقه سیاسی سپرده های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6936

به "آمریکا: اوضاع لبنان را از نزدیک دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: اوضاع لبنان را از نزدیک دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید